Zapraszamy do lektury artykułu autorstwa Andrzeja Przytuły oraz Natalii Dyda dotyczącego geo-blokingu, który ukazał się na blogu prawo-medyczne.info.
Ostatnio otrzymaliśmy wiele pytań od Klientów sprzedających towary i świadczących usługi online, m. in. oferujących zdrową żywność, suplementy diety, a także publikacje naukowe dotyczące ochrony zdrowia. Zapytania dotyczyły tzw. zakazu blokowania geograficznego, który zacznie obowiązywać 3 grudnia br. Towary tych polskich przedsiębiorców najczęściej są oferowane w Polsce i kilku innych krajach UE.
Co w związku z tym powinni zmienić?
Czy za naruszenie zakazu blokowania geograficznego naruszenie grożą jakieś kary?
Czy na pewno ten zakaz obejmie każdą działalność online?
W pierwszej kolejności należy zweryfikować czy Państwa polityka sprzedażowa nie utrudnia dostępu do polskiego rynku klientom (zarówno konsumentom jak i przedsiębiorcom) z innych państw członkowskich UE. Jeśli do takiej dyskryminacji dochodzi, to w takim wypadku powinni Państwo zarówno stosownie zmodyfikować tę politykę i dokumenty z nią związane np. regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, jak i techniczny sposób funkcjonowania interfejsów Państwa strony internetowej i innych aplikacji.
Naruszenie zakazu geoblokowania może spowodować nałożenie przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: „UOKiK”) dotkliwych kar pieniężnych, a także narazić firmę na roszczenia odszkodowawcze ze strony klientów.
CZYM JEST BLOKOWNIE GEOGRAFICZNE?
(…)
Całość artykułu dostępna na blogu prawo-medyczne.info.
Źródło zdjęcia: https://pixabay.com/pl
❰ Powrót do Aktualności