logologologologo
  • Poznaj nas
  • Nasz Zespół
  • Specjalizacje
  • Aktualności
  • Wyróżnienia
  • Kontakt
  • English
Nowelizacja ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej oraz niektórych innych ustaw
20 września 2022
Rekomendacje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie oznaczania treści reklamowych przez Influencerów w mediach społecznościowych
29 września 2022

Prezes UOKiK wydał rekomendacje dla influencerów dot. oznaczania treści reklamowych

27 września 2022

Dnia 26 września 2022 r. Prezes UOKiK wydał rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych.

Jak wskazuje Prezes UOKiK, dokument ten zawiera nie tylko ważne definicje czy regulacje prawne i konsekwencje, jakie można ponieść w związku z kryptoreklamą, ale także konkretne przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, TikTok, YouTube i inne, wraz z podaniem praktycznego schematu działań do każdego z nich.

Rekomendacje różnicują współprace komercyjne m.in. z uwagi na sposoby zawarcia umowy, formy wynagrodzenia, wpływ reklamodawcy na materiał oraz czas trwania współpracy. Niezależnie od tego jak influencer się rozlicza (pieniężnie, w zamian za rabat czy produkt) oraz czy umowę zawarł na papierze, przez telefon czy na komunikatorze – wszystkie materiały zawierające przekaz handlowy, za które otrzymał korzyść materialną, powinien jasno oznaczać jako MATERIAŁ REKLAMOWY i wskazywać promowaną markę.

Katalog sformułowań zaproponowanych przez UOKiK jest szeroki i z punktu widzenia użytkownika nie ma znaczenia czy słowo „Reklama” poprzedzone będzie hashtagiem czy np. nawiasem kwadratowym. Rekomendowane określenia to m.in.:

– #reklama lub [REKLAMA],

– #materiałreklamowy lub [MATERIAŁ REKLAMOWY],

– #współpracareklamowa lub [WSPÓŁPRACA REKLAMOWA],

– Płatna współpraca z marką XYZ,

– Reklama marki XYZ.

Dokument zawiera również wytyczne dotyczące prezentów PR, reklamy kategorii specjalnych, czy zakazanych (a wśród nich leków i suplementów diety), a także autopromocji produktów własnych.

 

Link: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18898


Autor: Kinga Krent– Kancelaria KONDRAT i Partnerzy, biuro@kondrat.pl

❰ Powrót do Aktualności

Share
  • No translations available for this page
    • Polish version

    • English version

    • +48 22 831 12 34

    • biuro@kondrat.pl