Konsumenci przed dokonaniem zakupu danego produktu często porównują go z jego innymi odpowiednikami. Kryterium wyboru stanowi nie tylko cena, ale również wielkość czy skład środka spożywczego. Producenci wychodzą niekiedy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i decydują się na zamieszczenie na etykietach oświadczeń porównawczych. Komunikaty te są zamieszczane na zasadzie dobrowolności i pełnią istotną funkcję w kontekście marketingowym. Ich wykorzystywanie przy etykietowaniu, w reklamie bądź prezentacji żywności podlega jednak szczegółowym przepisom rozporządzenia 1924/2006, które nadal wzbudzają wiele wątpliwości wśród producentów. Warto zatem dowiedzieć się, jak korzystać z oświadczeń porównawczych zgodnie z obowiązującym prawem, by uzyskać dzięki nim możliwie wysokie korzyści i co najważniejsze – ograniczyć ewentualne ryzyko zakwestionowania produktu ze strony organów kontroli żywności.
Zapraszamy do lektury artykułu pt. „Oświadczenia porównawcze – aspekty prawne i praktyka rynkowa” autorstwa mgr inż. Kingi Krent, specjalisty ds. prawa żywnościowego, który ukazał się na łamach portalu FoodFakty: https://foodfakty.pl/oswiadczenia-porownawcze-aspekty-prawne-i-praktyka-rynkowa-abstrakt-artykulu
❰ Powrót do Aktualności