Zapraszamy do lektury najnowszego wpisu pt.”Dodatkowe opłaty za reklamę suplementów diety jako stymulacja prozdrowotnych wyborów konsumenta” autorstwa Katarzyny Hałaburdy, prawnika z Kancelarii KONDRAT i Partnerzy, który ukazał się na blogu prawozywnosciowe.info.
W 2013 r. WHA (Światowe Zgromadzenie Zdrowia) zatwierdziło Globalny Plan Działania na rzecz zwalczania chorób niezakaźnych na lata 2013 -2020.
W 2015 r. Europejski Region WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) opublikował dokument w sprawie stosowania polityki cenowej w celu promowania zdrowego żywienia, w którym wskazywano m.in. że ze względu na rosnące spożycie napojów słodzonych oraz wzrost liczby osób otyłych, rządy państw członkowskich powinny podnieść ceny niektórych produktów lub wdrożyć rozwiązania ograniczające dostęp do „szkodliwych” dla zdrowia czynników.
Pod koniec minionego roku, dnia 20 grudnia 2019 r., na stronie internetowej rządowego centrum legislacji, ukazał się projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów (dalej: „Projekt”) autorstwa Ministerstwa Zdrowia. Obecnie Projekt znajduje się na etapie konsultacji publicznych.
W Projekcie sięgnięto do narzędzi fiskalnych, których zastosowanie ma docelowo służyć promocji zdrowego trybu życia. Zaproponowano bowiem nałożenie dodatkowych opłat na następujące produkty i usługi:
– reklamę suplementów diety,
– napoje z dodatkiem monosacharydów, disacharydów, oligosacharydów, środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancje słodzące, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) na 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności oraz kofeiny, guarany i tauryny,
– napoje alkoholowe w opakowaniach o małej objętości (tj. do 300 ml).
(…)
Cały wpis dostępny na stronie: http://www.prawozywnosciowe.info/dodatkowe-oplaty-reklame-suplementow-diety-jako-stymulacja-prozdrowotnych-wyborow-konsumenta/
❰ Powrót do Aktualności